LiveTimisoara.ro

Am aflat in ce zi merita sa calatoresti cu avionul: Peste 88% dintre curse decoland si aterizand la timp!

evomag.ro%20

În ultimele 60 de zile, aproape 5.000 de pasageri ai companiilor aeriene au fost afectați de întârzierea unui zbor sau anularea acestuia, aeroportul „Henri Coandă” din București și „Avram Iancu” din Cluj-Napoca înregistrând cele mai multe probleme la zboruri, aproape 50 de curse din București generând neplăceri pasagerilor și potențiale compensații de la companiile aeriene în valoare de 1,35 milioane euro. În perioada octombrie-noiembrie, data de 17 noiembrie (vineri) a fost cea care a marcat cele mai multe întârzieri pe cinci aeroporturi din România, când 464 de curse au decolat cu 15 până la 180 de minute întârziere, respectiv un zbor cu peste trei ore întârziere – se arată în comunicatul de presă transmis redacției LiveTimisoara.ro.repulogep avion turism aircraft
De altfel, în ultima perioadă, vinerea a avut cea mai slabă performanță în ceea ce privește punctualitatea zborurilor, doar 80,5% dintre curse decolând la timp, în cazul aeroportului din București. La polul opus este ziua de sâmbătă, cu o rată a punctualității de aproape 88%. La nivel național, în 2017, ziua de vineri a avut o rată de punctualitate de 79,2%, aproape similară celei de luni, cu 79,5%. Sâmbăta rămâne însă cea mai bună zi pentru călătorii, punctualitatea fiind de peste 88% la zborurile de pe aeroporturile din România.

În 2016, în aceeași perioadă, aproape 6.700 de pasageri au fost afectați de întârzierile sau anulările companiilor aeriene, valoarea totală a compensațiilor eligibile fiind de aproape 1,8 milioane de euro.

Când achiziționăm biletul de avion și nu depindem de o dată anume tindem să optăm pentru cea mai ieftină variantă de preț sau cea mai bună oră de aterizare sau decolare, nu ne gândim și la cea mai aglomerată zi dintr-un aeroport. O cursă decolată cu întârziere poate duce la o pierdere a unui zbor de legătură, cu situații în care pasagerul nu este eligibil pentru compensații din partea operatorului aerian. În cazul acesta, pasagerul pierde și zborul, și plătește și un al doilea bilet – spune Ștefan Radu, country manager pe România al AirHelp, lider mondial în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene.

Mai mult, la nivel de interval orar, cursele care decolează între orele 22:00 și 5:59 sunt și cele mai punctuale, în comparație cu cele programate între orele 16:00 și 21:59, a căror rată de punctualitate este de 80,5%.

Bazându-ne pe statistici, dacă ar fi să alegem un zbor fără emoții, ar trebui să alegem decolarea de pe aeroporturile din Bacău, Craiova, Constanța, Oradea, Sibiu, Suceava sau Satu Mare unde, în ultimele 2 luni, niciun pasager nu a fost afectat de întârzieri sau anulări. Aceleași statistici ne arată că zborurile de noapte de la Oradea și cele din prima parte a dimineții de la Constanța au fost de fiecare dată la timp, aviz celor care călătoresc din aceste destinații – spune Ștefan Radu.

AirHelp analizează periodic zborurile de pe aeroporturile din toată Europa și oferă informații pasagerilor despre potențiale întârzieri și anulări. Dacă sunt eligibili pentru despăgubiri, cazul este preluat de AirHelp și pasagerul poate primi până la 600 de euro compensație.

livetimisoara.ro

Comments

comments