LiveTimisoara.ro

Circa 50% din vanzarile anuale de centrale termice se realizeaza in lunile de toamna

evomag.ro%20

Potrivit datelor Ariston Thermo România, liderul pieţei locale de centrale termice şi boilere electrice, lunile de toamnă reprezintă vârful vânzărilor pe segmentul de centrale termice. Astfel, în perioada septembrie – noiembrie sunt comercializate circa 43% din volumul total de produse din întregul an.

„Motivele principale pentru care oamenii preferă să facă această achiziție toamna sunt determinate de procesul dificil de debranșare de la sistemul centralizat și faptul că preferă să amâne această acțiune până la scăderea temperaturilor, când și bugetele lor sunt reconfigurate pentru a putea face noi investiții”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo Romȃnia.wc spital

Avȃnd ȋn vedere că procesul de debranșare poate fi unul anevoios, care poate dura chiar și cȃteva luni, ȋn funcție de oraș și de procedurile impuse de fiecare furnizor de energie termică, cei ce vor să treacă la un sistem de încălzire propriu demarează formalitățile ȋncă din timpul verii, pentru a avea siguranța că finalizează procesul, ȋnainte de venirea sezonului rece.

„Consumatorii își doresc în continuare reducerea costurilor de încălzire și un confort sporit în propriile locuințe și, în aceste condiții, sunt dispuși să depună eforturile necesare în procesul de debranșare, având astfel dreptul de a decide cum să ȋși ȋncălzească locuințele și cȃt să plătească pentru acest lucru”, a menționat reprezentantul companiei.

Astfel, unul dintre principalii factori ai acestei evoluții ȋl constituie creșterea numărului de debranșări în perioada septembrie-noiembrie, față de alte perioade ale anului. Conform datelor ANRSC, în ultimii 3 ani s-au raportat peste 60.000 de debranșări doar în lunile de toamnă, sumă care reprezintă peste 60% din totalul locuințelor deconectate în perioada 2014-2016.

În plus, conform reprezentanților Ariston Thermo România, aceleași trei luni coincid și cu o evoluție în volumul de centrale termice comercializate pe piața locală, ceea ce arată că în majoritatea locuințelor debranșate de la sistemul de încălzire este instalată o centrală termică.

Potrivit companiei, un alt motiv care determină creșterea vȃnzărilor ȋn această perioadă este numărul din ce ȋn ce mai mare al românilor care ȋși ȋnlocuiesc centralele termice. Întrucât procesul de ȋnlocuire este mult mai rapid decȃt cel de instalare după debranșare, clienții fac de regulă achiziția atunci cȃnd temperaturile ȋncep deja să scadă.

De unde cumpără romȃnii centrale
Conform unui studiu de piață realizat anul acesta de Ariston Thermo, cei mai mulți utilizatori aleg să-și achiziționeze centrala termică din lanțurile mari de magazine, rețelele specializate de instalații,dar mai ales din magazinele de specialitate, populare datorită proximității și a faptului că oferă servicii conexe, cum este partea de instalare efectivă a centralei și, ulterior, garanție și service. Există, bineȋnțeles și componenta online, cu o pondere ȋncă mică, dar aflată ȋn creștere ȋn ultimii ani.

„Motivul principal pentru care majoritatea clienților aleg lanțurile mari de magazine și cele specializate este faptul că pot alege dintr-o gamă largă de produse și, pe lângă acest aspect, au și beneficiul unei consilieri de specialitate în alegerea echipamentului potrivit. În plus, tot în aceste locuri pot găsi și accesorii sau piese necesare fie la prima instalare, fie pe durata de viață a centralei”, a completat Drăguleanu.

Principalii pași pentru alegerea modelului de centrală termică
Potrivit Ariston Thermo România, primul pas în alegerea centralei termice este identificarea modelului potrivit pentru casa utilizatorului. Astfel, o centrală termică cu o putere de 24 kw este potrivită pentru un apartament de pȃnă ȋn 150 de metri pătrați, una de 30 kw pentru un imobil de 200 mp, iar una de 35 kw pentru spații de până în 280 mp.

„Cu toate acestea, recomandăm ca prima achiziție să fie realizată în baza unei discuții cu un consilier specializat, întrucât alegerea potrivită a echipamentului nu se rezumă doar la suprafața locuinței, ci diferă și în funcție de alte aspecte, precum numărul de consumatori sau cantitatea de apă caldă necesară într-o lună”, a adăugat reprezentantul companiei.

Conform specialiștilor Ariston Thermo, pe lângă aceste aspecte, în alegerea unei centrale mai trebuie să se țină cont și de serviciile de garanție și post garanție oferite de producător, accesibilitatea pieselorde schimb, dar și funcțiile suplimentare ale modelului dorit.

livetimisoara.ro

Comments

comments