LiveTimisoara.ro

Educatia si piata muncii – oportunitati de dezvoltare sustenabila pentru afacerile din Romania

În prezent, companiile din România sunt deosebit de bune la transformarea educației de calitate și a pieței locurilor de muncă în contextul creșterii economice în oportunități de afaceri, se arată în raportul publicat de Global Compact Network România în urma workshop-ului “De la Obiective Globale la Afaceri Locale”.

Majoritatea marilor companii au deja programe de educație de calitate integrate în practicile lor de afaceri, deoarece aduc beneficii directe și indirecte pentru afacerea lor. Cu toate acestea, multe organizații din România au nevoie să revizuiască modul în care înțeleg ce înseamnă condiții de muncă „decente” și să recunoască aptitudinile și competențele dobândite în străinătate, în special de către tineri.

In topul Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă pe care afacerile din România le valorifică în prezent cu succes se mai află:
Locul III: Obiectivul Global nr. 5: Egaliate de gen
Locul IV: Obiectivul Global nr. 7: Energie curată și accesibilă
Locul V: Obiectivul Global nr. 9: Industrie, inovație și infrastructură
Locul VI: Obiectivul Global nr. 13: Acțiuni privind schimbările climatice

Politicile publice, sistemele naționale de finanțare (inclusiv fonduri UE) și a sectorului de investiții (bancare, fonduri de dezvoltare etc.), ar trebui să se concentreze în principal pe aceste zone.
În ceea ce privește dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România în următorii cinci ani, oportunitățile sunt oferite de următoarele Obiective de Dezvoltare Durabilă:
Locul I: Obiectivul Global nr. 11: Orașe și comunități sustenabile
Locul II: Obiectivul Global nr. 12: Consum și producție responsabile
Locul III: Obiectivul Global nr. 3: Sănătate și bunăstare
Locul IV: Obiectivul Global nr. 1: Fără sărăcie
Locul V: Obiectivul Global nr. 7: Energie curată și accesibilă
Locul VI: Obiectivul Global nr. 13: Acțiuni privind schimbările climatice

În direcția indicată de Obiectivul Global nr. 11: Orașe și comunități sustenabile, până în 2020 se prevede îmbunătățirea orașelor și a comunităților din România în ceea ce privește infrastructura (transport, clădiri, conectarea la energie, apă, canalizare etc.) și serviciile publice (transport public, gestionarea deșeurilor, eficiența energetică, apă, încălzire, canalizare etc). De asemenea, se așteaptă îmbunătățirea politicilor de sănătate și implementarea unei adevărate reforme a sectorului public la nivel local și național, care să vizeaze în special corupția. Mediul de afaceri va trebui să găsească modalități de a transforma aceste aspecte în oportunități de afaceri.

La workshop-ul organizat pe 30.08.2016 au luat parte reprezentanți din companiile participante în rețeaua locală a UN Global Compact, precum Telekom, Raiffeisen Bank, Coca-Cola HBC, Enel, Pirelli, Unilever, OMV Petrom, The CSR Agency, ARTRI, MaiMultVerde, Fundația Mereu Aproape s.a.

livetimisoara.ro
MTI

Comments

comments