Wizz Air completează campania educativă despre călătorii cu informații utile pentru cazurile în care pasagerii ar putea fi surprinși în situații neprevăzute. În contextul provocărilor continue cu care se confruntă sectorul aviației și în acest sezon estival, compania aeriană se străduiește să ofere pasagerilor sfaturile și detaliile necesare unei călătorii cât mai plăcute și pentru a reduce efectele eventualelor perturbări asupra planurilor de călătorie ale acestora.
Ca parte a campaniei, la nivel de industrie și din poziția de companie aeriană lider pe plan local, Wizz Air își informează pasagerii, prin intermediul unor comunicări suplimentare privind bunele practici de călătorie cu avionul, cu privire la informații și sfaturi utile pentru a trece cu succes de actualul vârf al sezonului de vară. Informațiile vor fi comunicate prin intermediul comunicatelor de presă și al paginilor oficiale de social media ale Wizz Air.
Fie că ești un călător experimentat sau te îmbarci pe primul tău zbor în această vară, află mai multe despre planificarea înainte de zbor, despre regulile de urmat la aeroport și în avion sau despre pașii de luat în cazul unor situații neprevăzute.
Ce sunt perturbările?
Perturbările din industria aviatică prezintă provocări unice. Aceste perturbări pot fi clasificate, în linii mari, în două tipuri: subiective și obiective. Cele subiective se referă la probleme aflate în controlul companiei aeriene, cum ar fi întârzierile generate de activități de mentenanță, care necesită o rezolvare rapidă și eficientă pentru a minimiza impactul asupra pasagerilor.
Cu toate acestea, perturbările obiective, aflate în afara controlului companiei aeriene, reprezintă provocări semnificative. Acestea includ evenimente frecvente precum greve ale controlorilor de trafic aerian (ATC), greve ale angajaților din aeroporturi, constrângeri legate de sloturile aeroportuare și condiții meteorologice nefavorabile. În ciuda planificării proactive și a strategiilor operaționale, cum ar fi optimizarea rutelor și planificarea pentru situații neprevăzute, acești factori externi pot perturba programele de zbor și afecta planurile de călătorie ale pasagerilor.
Te rugăm să reții că, în cazul perturbărilor, întârzierea sau anularea unui zbor reprezintă ultima decizie luată de o companie aeriană după ce au fost depuse toate eforturile posibile pentru a opera zborul respectiv conform programului său normal.
Întârzierea
În ceea ce privește întârzierile, Wizz Air subliniază importanța de a rămâne informat(ă) prin mai multe canale, inclusiv e-mail, telefon sau aplicație. Notificările privind întârzierile sunt expediate prompt prin e-mail și SMS. În cazul unei întârzieri de peste două sau trei ore (în funcție de distanța rutei), sunt oferite vouchere pentru alimente. Agenții de handling de la sol distribuie aceste vouchere fie la poarta de îmbarcare, fie la biroul de informații, în funcție de configurația aeroportului. La 82 de aeroporturi, pasagerii beneficiază de tehnologia iCoupon, primind un cod QR prin e-mail împreună cu un link pentru a vizualiza restaurantele care acceptă astfel de vouchere. În plus, agenții de handling pun la dispoziția pasagerilor o scrisoare de întârziere în care le sunt prezentate drepturile în caz de perturbări. Pasagerii sunt obligați să semneze un formular de confirmare a primirii acestei scrisori.
Anularea, reprogramarea sau overbooking-ul
În cazul anulării, amânării sau overbooking-ului unui zbor, Wizz Air se asigură că pasagerii sunt informați prin e-mail, telefon sau aplicație. Pe lângă actualizările furnizate digital, pasagerii trebuie, de asemenea, să rămână în strânsă legătură cu agenții de handling de la biroul de îmbarcare desemnat, urmând instrucțiunile care le sunt furnizate personal sau prin e-mail. Procedurile de asistență de la poarta de îmbarcare abordează nevoile de cazare și transport ale pasagerilor. La fel ca în cazul voucherelor pentru alimente, asistența din partea agenților de handling are loc la poarta de îmbarcare, la biroul de check-in sau la biroul de bilete, în funcție de configurația aeroportului.
Inițial, agenții de handling colectează informații cu privire la necesitățile de hotel și transport, care sunt apoi transmise coordonatorului pentru cazarea pasagerilor (TAC), responsabil cu rezervarea cazării și a transportului terestru. Odată ce aceste aranjamentele sunt realizate, agenții de handling pun la dispoziția pasagerilor camere de hotel. Se organizează transportul între aeroport și hotel, pasagerii fiind informați de către agenții de handling cu privire la orele aproximative de preluare.
Atunci când pasagerii sunt afectați de o anulare sau întârziere, dacă următorul zbor al aceleiași companii aeriene către destinația inițială are loc la o dată ulterioară, pasagerilor li se asigură cazare pentru toate zilele premergătoare zborului respectiv. În cazul în care zborul este reprogramat și se achiziționează un nou bilet de la un alt transportator aerian, pasagerilor li se oferă cazare pentru o singură noapte. În cazul în care disponibilitatea redusă și imposibilitatea agenților de handling de a găsi camere de hotel nu permit cazarea pasagerilor, aceștia sunt informați printr-un e-mail că pot căuta soluții de cazare pe cont propriu, având ulterior opțiunea să solicite pe website-ul companiei aeriene restituirea sumei achitate, într-o valoare rezonabilă, pe baza documentelor care atestă rezervarea camerei(lor) de hotel.
În caz de necesitate, pasagerii afectați de o anulare și care au nevoie de asistență pentru efectuarea unei noi rezervări pot contacta Centrul telefonic pentru asistență specială și solicita ajutor la numărul de telefon cu tarif standard indicat pentru fiecare țară.
De asemenea, pasagerilor le este recomandat să își rezerve biletele direct la compania aeriană, pentru a primi în timp util toate informațiile necesare cu privire la posibilele modificări și la măsurile pe care le pot lua pentru un zbor afectat, precum și pentru a beneficia de soluțiile self-service rapide, disponibile non-stop. În cazul în care pasagerii și-au rezervat bilete prin intermediul agențiilor de turism terțe și al agențiilor online, pasagerii sunt sfătuiți să contacteze direct acești terți. În aceste situații, agențiile de turism terțe și agențiile online primesc toate notificările și informațiile relevante privind zborurile afectate, fiind responsabile de transmiterea acestora mai departe, către pasageri.
Bagaj pierdut, întârziat sau deteriorat
În cazul pierderii, întârzierii sau deteriorării bagajelor, este esențial să raportezi imediat orice daune, înainte de a ieși din sala de bagaje de la sosiri. Asigură-te că informațiile de contact furnizate agenților noștri sunt actuale, pentru a facilita comunicarea odată ce bagajul este găsit. Înainte de călătorie, atașează bagajelor tale etichete cu nume sau marcaje pentru o identificare ușoară. Aceste măsuri ajută la eficientizarea procesului de rezolvare a situațiilor legate de bagajele pierdute, întârziate sau deteriorate.
Asistență specială pentru zborurile perturbate, pasagerii cu dizabilități și femeile însărcinate
Pentru pasagerii care au nevoie de asistență specială sau pentru cei cu dizabilități, Wizz Air oferă asistență dedicată pe site-ul său, punând la dispoziție un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate pentru cererile de asistență:
- Dacă ai nevoie de un scaun cu rotile sau de alt tip de asistență, te rugăm să ne informezi cu cel puțin 48 de ore înainte de zbor. Poți face acest lucru și în timpul procesului de rezervare și check-in. Cu toate acestea, te putem asista și direct la aeroport, dacă este necesar. Te rugăm să ne comunici clar nevoile tale pentru a-ți putea oferi cel mai bun ajutor, cum ar fi punerea la dispoziție a unui ambulift pentru pasagerii care nu pot folosi scările.
- Femeile însărcinate trebuie să prezinte un certificat medical care să ateste faptul că sunt apte să călătorească, eliberat de un medic între săptămânile 28 și 34 de sarcină (sau săptămâna 32 în cazul unei sarcini cu gemeni). Călătoria nu este permisă după săptămâna 32 sau 34 de sarcină.
- Pentru pasagerii cu echipamente medicale, cum ar fi aparate portabile de oxigen, este necesar un certificat care să ateste că sunt apți de zbor. Aparatele portabile de oxigen nu trebuie să conțină oxigen. Dacă ai nevoie de asistență pentru oxigen suplimentar din partea Wizz Air, te rugăm să ne informezi cu cel puțin 48 de ore înainte de zbor.
Pentru informații suplimentare, asigură-te că citești toți termenii și condițiile relevante, precum și întrebările frecvente, disponibile pe wizzair.com sau prin intermediul aplicației pentru mobil a Wizz Air.